Разходи

Отчитане на разходите, въвеждане и редактиране на разходи и разходни документи, отпечатване, сваляне и изтриване на разходен документ.

Създаване на разход

Отчитайте разходите като добавите разходен документ, след което системата автоматично ще го разчете и извлече необходимите данни от него. Или създайте нов разход ръчно като въведете необходимите данни.


За да създадете нов разход трябва да изпълните следните стъпки:

  1. Отидете на раздел "Разходи".
    (1) От менюто в ляво изберете "Разходи".
    (2) Натиснете бутона "Нов Разход".
    създаване на разход
  2. Създайте нов разход.
    Ще се отвори форма за създаване на нов разход.
    Може да създадете разход по документ или без документ.
    Ако изберете да създадете разход по документ, моля първо прикачете разходния документ след което системата ще се опитам сама да извлече всички необходими данние от документа.
    форма за създаване на разход
    Ако не прикачите документ ще трябва да попълните ръчбо следните полета:
    Примерни данни за разход:
     - Статус на плащане: Платено
     - Дата на плащане: 01.01.2021
     - Търговец: ФИРМАТА ООД
     - Описание: Фактура №0000000001
     - ДДС: 20%
     - Сума за плащане: 120.00
    форма за създаване на разход
    След като сте попълнили формата натиснете бутона "Запази".
    Новосъздаденият разход ще бъде добавена към списъка.
    списък с разходи

Редактиране на разход

Промяна на данните на вече създаден разход в системата, стига той да не е бил вече осчетоводен.


За да може еидн разход да бъде редактиран то той не трябва да е със статус "Осчетоводен"!
За да редактирате разход трябва да изпълните следните стъпки:

  1. Изберете разхода който искате да редактирате.
    (1) От менюто в ляво изберете "Разходи".
    (2) Намерете разхода и отворете менюто в края на реда.
    изберете разход
    (3) Изберете "Редактирай" от падащото меню.
    редактиране на разход
  2. Редактирайте разхода.
    Ще се отвори форма където може да направите желаните от вас промени.
    редакция на разход
    Запазете направените промени като натиснете бутона "Запази".

Сваляне на разходен документ

Изтегляне на разходен документ прикачен към разход в системата и запазване на копие на файла на локалния ви компютър.


За да свалите разходен документ на вашия компютър трябва да изпълните следните стъпки:

  1. Изберете разходния документ който искате да свалите.
    (1) От менюто в ляво изберете "Разходи".
    (2) Намерете разхода и отворете менюто в края на реда.
    изберете разход
    (3) Изберете "Документ" от падащото меню.
    избиране на разходен документ
  2. Сваляне на разходен документ.
    Разходния документ ще се отвори в нов прозорец.
    За да свалите документа натиснете дясното копче на мишката и от падащотп меню изберете "Save Page As...".
    изтегляне на разходен документ
    След това изберете име на файла и директория на вашия компютър където да бъде запазен.

Отпечатване на разходен документ

Принтиране на разходен документ прикачен към разход в системата, отпечатване на файла на хартиен носител.


За да отпечатате разходен документ изпълните следните стъпки:

  1. Изберете разходния документ който искате да отпечатате.
    (1) От менюто в ляво изберете "Разходи".
    (2) Намерете разхода и отворете менюто в края на реда.
    изберете разход
    (3) Изберете "Документ" от падащото меню.
    избиране на разходен документ
  2. Отпечатване на разходен документ.
    Разходния документ ще се отвори в нов прозорец.
    От менюто разположено отгоре натиснете бутона с иконка на принтер.
    отпечатване на фактура
    След което изберете вашият принтер, настройки и отпечатете документа.

Изтриване на разход

Премахване на разход и разходен документ от системата, само в случаите когато не е бил вече осчетоводен.


За да може еидн разход да бъде изтрит то той не трябва да е със статус "Осчетоводен"!
За да изтриете разход трябва да изпълните следните стъпки:

  1. Изберете разхода който искате да изтриете.
    (1) От менюто в ляво изберете "Разходи".
    (2) Намерете разхода и отворете менюто в края на реда.
    избиране на разход
  2. Изтриване на разход.
    (3) Изберете "Изтрий" от падащото меню.
    изтриване на разход
    Ще се отвори модален прозорец, потвърдите операцията по изтриване като натиснете бутона (ОК).
    След като сте потвърдили операцията, разхода ще бъде изтрит и премахнат от списъка.